magyar zászló Jaguar S-Type angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar S-Type (1999-2008)

A Jaguar S-Type egy felső középkategóriás autó, mely az 1998-as Birmingham Motor Show-n debütált és az 1999 és 2008 közötti modellévekben került forgalmazásra.

Az elnevezése az 1963 és 1966 között gyártott korábbi S-Type-ra utal. A modell enyhe ráncfelvarrást kapott a 2005-ös modellévtől. Az S-Type a Jaguar Castle Bromwich-i gyárában készült, az angliai Birminghamben. Az autó formaterveit Geoff Lawson készítette 1995-ben, felépítése a Jaguar/Ford DEW platform-on alapul, hasonlóan a Lincoln LS és Ford Thunderbird autókhoz.

Az első S-Type-ok, kódnevükön X200-asok (1999-2002) még egy U-alakú középkonzollal és opcionális érintőképernyős navigációs rendszerrel készültek. A hagyományos ugró jaguár a motorháztetőn csak választható opció volt, annak ellenére, hogy ekkorra már mind az USA-ban, mind az EU-ban jóváhagyták ezt a baleset esetén letörő díszítést.

A ráncfelvarrott verzióknál ( "X202", "X204", "X206", ahol az utolsó számjegy a modell évet jelöli) a Jaguar logo a hűtőrács tetejére került és hagyományosabb, lekerekített stílusú lett a középkonzol. Ausztráliában az ugró jaguár opció a motorháztetőn nem állt rendelkezésre egészen 2004-ig. A kompresszoros S-Type R (rövidítve Jaguar STR rövidítve) 2002-ben csatlakozott a modellpalettához és a cég abban reménykedett, hogy felveszi a versenyt a BMW M5 és a Mercedes E55 AMG versenytársakkal.

Az erőforrás az újonnan fejlesztett 4,2 literes V8-as volt Eaton M112 kompresszorral, és a 400 lóerő 5,3 másodperces gyorsulást biztosított 0-60 mph-re(0-100 km / h 5,6 s). Ez a modell 18 colos (457 milliméteres) alufelniket, dróthálós hűtőrácsot, monokróm festést kapott. Volt rajta egy kiegészítő hátsó szárny, oldalsó küszöb-spoilerek, sportos első lökhárító beépített ködlámpákkal, valamint hátsó spoiler, extra hátsó futómű merevítés és R embléma a csomagtartó fedélen és a két első sárvédőn.

A későbbi R modelleken egy átdolgozott tárcsa rendszer hajtotta az Eaton M112 kompresszort és ez extra 20 LE-t biztosított. A 2003-as modellévtől megjelent az elektronikus kézi-fék is, amely a hagyományos kézi működtetésű kart váltotta fel. Szintén 2003-tól jelent meg a hatfokozatú automata ZF 6HP26 váltó, valamint a 3,0 literes V6-os motor teljesítményét 235 lóerőre növelték a korábbi 210 LE-ről az amerikai autókon.

A 2003-as modell átdolgozott műszerfalat és középkonzolt is kapott, és a hűtőrács is átdolgozásra került Jaguar-szerűbb megjelenést kölcsönözve az autónak, valamint megjelent a behajtható indítókulcs is. Egy kisebb ráncfelvarrás történt még a 2005-es modellévre, áttervezett első és hátsó lökhárító alsó peremekkel, kissé módosított hűtőráccsal és hátsó lámpatestekkel, alumínium motorháztetővel és egy új 2,7 literes V6-os dízelmotorral, melynek teljesítménye 207 lóerő (154 kW) volt. Az ablakmosó fúvókákat beépítették az ablaktörlő lapátokba. Az utastérben nem volt változás. A 2006-2008 modelleknél eltűnt az első ködlámpa.

Modell

2.5 V6 (Executive)

V6 Diesel (Classic/Executive)

3.0 V6 (Executive)

V8 (Executive)

V8 S/C (S-TYPE R)

Motor típusa

V6-benzin

V6-twinturbo diesel

V6-benzin

V8-benzin

V8-benzines kompresszoros

Lökettérfogat

2,497 cc

2,720 cc

2,967 cc

4,196 cc

Teljesítmény

147 kW (200 PS; 197 hp) @ 6,800 rpm

152 kW (207 PS; 204 hp) @ 4,000 rpm

175 kW (238 PS; 235 hp) @ 6,800 rpm

219 kW (298 PS; 294 hp) @ 6,000 rpm

291 kW (396 PS; 390 hp) @ 6,100 rpm

Forgatónyomaték

245 N·m @ 4,000 rpm

435 N·m @ 1,900 rpm

293 N·m @ 4,100 rpm

411 N·m @ 4,100 rpm

541 N·m @ 3,500 rpm

Végsebesség

228 km/h

225 km/h

230 km/h

227 km/h

235 km/h

233 km/h

250 km/h (szabályozott)

0–100 km/h

8.6

9.9

8.5

8.6

7.6

7.9

6.5

5.6

Átvitel

5-sebességes kézi

6-sebességes automata

6-sebességes kézi

6-sebességes automata

5-sebességes kézi

6-sebességes automata

6-sebességes automata

Fogyasztás

9.5 L/100 km

10.3 L/100 km

6.8 L/100 km

7.8 L/100 km

10.3 L/100 km

10.8 L/100 km

11.5 L/100 km

12.4 L/100 km

Támogatók

Aligvárom Webáruház

Comtherm és Tsa Kft.

Ilona Apartmanház

Luxus Jaguar bérbeadása esküvőkre díszítéssel és sofőrszolgálattal együtt.

L-Tender Consulting Kft.

M és M Kft.

Murányi Jaguar Szervíz Kft.

Nemsemmi Napenergia webáruház

Pixel Print Kft.

Prandovszki Tibor

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Stat-Média Kft.

TELMEX Bútorgyártó és Kereskedelmi Zrt.

Tölgyfa Ingatlaniroda

TRAVERATA

Új Tündérkert Étterem és Kávéház

Partnereink

Anglo Parts

Antarktisz Bt.

AUTOGLYM

Knight Sofőrszolgálat

Bacardi Music Cafe

Murányi Jaguár Szervíz Kft.

Napenergia webáruház

Saint-Gobain Autover Hungária Kft.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Villa Dorottya Hotel

CÍMÜNK

Magyarország 8600 Siófok, Rózsa utca 23.

Telefon: +36 20 369 0672

Adószám: 18160965-1-14

E-mail:

All rights reserved.
Magyar Jaguar Club