magyar zászló Jaguar Mark V angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar Mark V

Mark V (1948-1951)

A Jaguar Mark V (ejtsd mark öt, és ezt a gyári iratok mindig a nyomtatott római V számmal, soha nem az arab 5 számmal írják), egy autó, amit a Jaguar Cars Ltd 1948 és 1951 között gyártott. A Mark V-t a forgalmazóknak és a sajtónak 1948. szeptember 30-án, a nagyközönségnek pedig 1948. október 27-én a Londoni Autószalonon mutatták be, ugyanakkor, mint a XK120-ast, mellyel az autószalonon egy közös standon osztozott. A Mark V egyértelműen az XK120 árnyékában maradt a kiállításon. Azonban a Mark V-ből összeségében sokkal többet értékesítettek, évente durván 5000 autót, míg az XK120-ból csak kb. 2000 darabot.

Míg a XK120-ba az XK motor egy új, felső vezérműtengelyes verzióját építették, addig a Mark V megtartotta az 1946-1948-as hajtásláncot a hagyományos vezérlésű soros 6-os 2½ literes és 3½ literes motorokkal, melyeket immár 1946 óta gyártott a Jaguar, és amelyeknek gyártási jogát a társaság még a háború előtt vásárolta a Standard Motor Company-tól.

Megtartotta továbbá a négysebességes váltót is, melyet a Jaguar és a Moss Gear Company Birmingham is gyártott. A 1½ literes alapmotort a Mark V-nél már nem kínálták. A hivatalos teljesítmény a 2664 köbcentis Mark V verziónál 104 LE (78 kW), míg a népszerűbb 3486 köbcentis nagytestvérnél 126 LE (94 kW) volt. Új futóművet kapott független első kerékfelfüggesztéssel, kettős keresztlengőkarokkal és torziós rudakkal, ezt az elrendezést a Jaguar többféle modellnél is alkalmazta a későbbiekben. Hidraulikus fékrendszerrel építették, amelyet a Jaguar igazából lassabban vezetett be, mint más gyártók. A karosszéria préselt acélból készült.

Az autó vonalvezetése a háború előtti SS-Jaguarok vonalait követi a függőleges króm hűtőráccsal. Az ugró jaguár a hűtősapka tetején is megjelent opcióként. A hűtőrács a közelmúltban korszerűsített Bentley stílusára utal. A kerék 16 colos (410 mm) acél-lemez felni, ami lényegesen kisebb, mint az Mark IV-es 18-as (460 mm) kereke.

A hátsókerék tetejét egy levehető sárvédő szoknya takarta el. Volt lehajtható tetejű kupé DHC változat is. Egy 3½ literes autónak, melyet a The Motor magazin tesztelt 1949-ben, a végsebessége 90,7 mph (146,0 km / h) volt, gyorsulása pedig 20,4 másodperc 0-60 mph-ra (97 km / h-ra). A Jaguar utánozhatatlan teszt mérnöke Norman Dewis is egy Mark V-t használt rendszeresen.

Arra a kérdésre, hogy mi volt a kocsija végsebessége, azt válaszolta, hogy ő egy alkalommal 90 mph sebességgel ment, de az izgalom olyan nagy volt, hogy ezt a tettet nem merte többször megismételni. Az üzemanyag-fogyasztásra 18,2 mérföld per angol gallon (15,5 l / 100 km, 15,2 mpg-US) került rögzítésre. A tesztautó ára 1263 font volt adókkal.

Támogatók

Aligvárom Webáruház

Comtherm és Tsa Kft.

Ilona Apartmanház

Luxus Jaguar bérbeadása esküvőkre díszítéssel és sofőrszolgálattal együtt.

L-Tender Consulting Kft.

M és M Kft.

Murányi Jaguar Szervíz Kft.

Nemsemmi Napenergia webáruház

Pixel Print Kft.

Prandovszki Tibor

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Stat-Média Kft.

TELMEX Bútorgyártó és Kereskedelmi Zrt.

Tölgyfa Ingatlaniroda

TRAVERATA

Új Tündérkert Étterem és Kávéház

Partnereink

Anglo Parts

Antarktisz Bt.

AUTOGLYM

Knight Sofőrszolgálat

Bacardi Music Cafe

Murányi Jaguár Szervíz Kft.

Napenergia webáruház

Saint-Gobain Autover Hungária Kft.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Villa Dorottya Hotel

CÍMÜNK

Magyarország 8600 Siófok, Rózsa utca 23.

Telefon: +36 20 369 0672

Adószám: 18160965-1-14

E-mail:

All rights reserved.
Magyar Jaguar Club