magyar zászló Jaguar Mark V angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar Mark V

Mark V (1948-1951)

A Jaguar Mark V (ejtsd mark öt, és ezt a gyári iratok mindig a nyomtatott római V számmal, soha nem az arab 5 számmal írják), egy autó, amit a Jaguar Cars Ltd 1948 és 1951 között gyártott. A Mark V-t a forgalmazóknak és a sajtónak 1948. szeptember 30-án, a nagyközönségnek pedig 1948. október 27-én a Londoni Autószalonon mutatták be, ugyanakkor, mint a XK120-ast, mellyel az autószalonon egy közös standon osztozott. A Mark V egyértelműen az XK120 árnyékában maradt a kiállításon. Azonban a Mark V-ből összeségében sokkal többet értékesítettek, évente durván 5000 autót, míg az XK120-ból csak kb. 2000 darabot.

Míg a XK120-ba az XK motor egy új, felső vezérműtengelyes verzióját építették, addig a Mark V megtartotta az 1946-1948-as hajtásláncot a hagyományos vezérlésű soros 6-os 2½ literes és 3½ literes motorokkal, melyeket immár 1946 óta gyártott a Jaguar, és amelyeknek gyártási jogát a társaság még a háború előtt vásárolta a Standard Motor Company-tól.

Megtartotta továbbá a négysebességes váltót is, melyet a Jaguar és a Moss Gear Company Birmingham is gyártott. A 1½ literes alapmotort a Mark V-nél már nem kínálták. A hivatalos teljesítmény a 2664 köbcentis Mark V verziónál 104 LE (78 kW), míg a népszerűbb 3486 köbcentis nagytestvérnél 126 LE (94 kW) volt. Új futóművet kapott független első kerékfelfüggesztéssel, kettős keresztlengőkarokkal és torziós rudakkal, ezt az elrendezést a Jaguar többféle modellnél is alkalmazta a későbbiekben. Hidraulikus fékrendszerrel építették, amelyet a Jaguar igazából lassabban vezetett be, mint más gyártók. A karosszéria préselt acélból készült.

Az autó vonalvezetése a háború előtti SS-Jaguarok vonalait követi a függőleges króm hűtőráccsal. Az ugró jaguár a hűtősapka tetején is megjelent opcióként. A hűtőrács a közelmúltban korszerűsített Bentley stílusára utal. A kerék 16 colos (410 mm) acél-lemez felni, ami lényegesen kisebb, mint az Mark IV-es 18-as (460 mm) kereke.

A hátsókerék tetejét egy levehető sárvédő szoknya takarta el. Volt lehajtható tetejű kupé DHC változat is. Egy 3½ literes autónak, melyet a The Motor magazin tesztelt 1949-ben, a végsebessége 90,7 mph (146,0 km / h) volt, gyorsulása pedig 20,4 másodperc 0-60 mph-ra (97 km / h-ra). A Jaguar utánozhatatlan teszt mérnöke Norman Dewis is egy Mark V-t használt rendszeresen.

Arra a kérdésre, hogy mi volt a kocsija végsebessége, azt válaszolta, hogy ő egy alkalommal 90 mph sebességgel ment, de az izgalom olyan nagy volt, hogy ezt a tettet nem merte többször megismételni. Az üzemanyag-fogyasztásra 18,2 mérföld per angol gallon (15,5 l / 100 km, 15,2 mpg-US) került rögzítésre. A tesztautó ára 1263 font volt adókkal.

Főtámogató

Auto Palace Buda

Támogatóink

Aligvárom Webáruház

Comtherm és Tsa Kft.

Csillogjon-Villogjon Autómosó és Autókozmetika

FER-VIL Kft.

Filep Diesel Szerviz

Ilona Apartmanház

KAPE kajakok, kenuk

Luxus Jaguar bérbeadása esküvőkre díszítéssel és sofőrszolgálattal együtt.

L-Tender Consulting Kft.

M és M Kft.

Nemsemmi Napenergia webáruház

Pixel Print Kft.

Prandovszki Tibor

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Stat-Média Kft.

TELMEX Bútorgyártó és Kereskedelmi Zrt.

Tölgyfa Ingatlaniroda

TRAVERATA

Partnereink

Anglo Parts

Antarktisz Bt.

AUTOGLYM

Knight Sofőrszolgálat

Bacardi Music Cafe

Murányi Jaguár Szervíz Kft.

Napenergia webáruház

Saint-Gobain Autover Hungária Kft.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Villa Dorottya Hotel

CÍMÜNK

Magyarország 8600 Siófok, Rózsa utca 23.

Telefon: +36 20 369 0672

Adószám: 18160965-1-14

E-mail:

© 2016 Kabai József
Magyar Jaguar Club