magyar zászló Jaguar XJ Széria 1 angol zászló

Történeti áttekintés

XJ széria 1 (1968-1973)

Az XJ6, amely a híres XK motorcsalád 2,8 literes (2792 cc vagy 170,4 cu in) és 4,2 literes (4235 cc vagy 258,4 cu in) soros hathengeres motorokat használta, váltotta az összes korábbi Jaguar szalont.

A motor mellett más fő részegységeket is a korábbi modellekből vettek át, például a Mark X hátsó futóművét kissé szélesítve vagy a Mark 2 független első kerékfelfüggesztését új stabilizátor geometriával . Az igényesebb Daimler változatot immár Daimler Sovereign-nek nevezték, folytatva a Jaguar 420-nál bevezetett hagyományt. Az autót 1968 szeptemberében dobták piacra.

A szervo-kormány és a bőrkárpit alapfelszereltség volt a 2,8 L De Luxe és 4,2 L modelleknél, a légkondicionáló extraként szerepelt a 4.2 L változathoz. A Daimler változatok 1969 októberében indultak, egy sor televíziós reklámmal, melyekben Sir William Lyons is szerepelt. Ezekben ezt a modellt "a valaha készült legjobb Jaguar"-ként mutatta be. Az autó egy szokatlan tulajdonságot is örökölt a Mark X és S-Type szalonoktól, konkrétan az iker üzemanyagtartályokat, melyek a csomagtartó két szélén helyezkedtek el, és két külön, kulccsal zárható tanksapkát viseltek a hátsó sárvédők tetején.

Az előzetes vélemények az autóról kedvezőek voltak, kiemelték a hatékony fékeket és a jó úttartást. 1970 márciusában bejelentették, hogy a Borg-Warner Model 8 automata sebességváltót, amellyel a modellt 1968 óta szerelték, felváltja a Borg-Warner Model 12 egység a 4,2 literes verzióknál.

Az új sebességváltónak most már három előremeneteli fokozata volt, és ez hatékonyan biztosította, hogy a teljesítmény orientált vezetők alacsonyabb sebességfokozaton, magasabb fordulatszámot tartsanak, hogy jobb legyen a gyorsulás. "Jelentősen javult a váltások minősége”- állították az új rendszerről. Körülbelül ebben az időben más kisebb változtatások is történtek, mint például hogy a hátsó fényvisszaverők a hátsó lámpák mellől azok alá kerültek. Valamint a műszerfalon a műszereken krómról feketére változtatták a karimát a zavaró tükröződések elkerülése céljából.. 1972-ben jelent meg a hosszú tengelytávú változat, amely kb. 10 cm-el nagyobb lábteret kínált a hátsó utasoknak. Az XJ12 változatot 1972 júliusában dobták piacra, mely egyszerűsített hűtőrács kialakítást kapott, és a meghajtásáról egy 5,3 L V12-es motor gondoskodott, a Borg Warner Model 12 váltóval.

Ez a modell akkoriban a világ egyetlen sorozatgyártású 12 hengeres négyajtós autója volt, és a 225 km/órás végsebessége a "leggyorsabb teljes négyüléses” autóvá tette. Bár a gyártó eredetileg a 12 hengeres modellt már a kezdetektől szerette volna bevezetni, a helyszűke miatt a beépítés nehézkesnek bizonyult és a megfelelő hűtés kialakítása is nem kevés fejtörést okozott a mérnököknek. Végül elvetették a V12-es E-Type-en már bevezetett motorháztető nyílások kialakítását, de az XJ12-t egy bonyolult, két különálló részből álló hűtővel szerelték, melybe a hűtőfolyadékot is két külön betöltőn keresztül kellett bejuttatni. A ventilátor fordulatszáma a motorénál 25%-al magasabb volt, és 1700-as fordulatnál volt leszabályozva. Az üzemanyag rendszer egy beépített nyomásszelepet is tartalmazott, mely 1,5 bar felett visszaengedte a benzint a tartályba, ezzel megakadályozva, hogy a benzin útját elzáró benzingőz dugók alakuljanak ki magas motorfordulatszámon.

Eléggé szokatlanul az autó akkumulátorát is egy külön termosztáttal vezérelt hűtő hűtötte. Összesen 3235 első generációs XJ12 készült. A Daimler Double Six változatot 1972-ben vezették be, mely az elnevezését az 1926 és 1938 közötti Daimler modelltől örökölte.

Támogatók

Aligvárom Webáruház

Comtherm és Tsa Kft.

Csillogjon-Villogjon Autómosó és Autókozmetika

FER-VIL Kft.

Ilona Apartmanház

Luxus Jaguar bérbeadása esküvőkre díszítéssel és sofőrszolgálattal együtt.

L-Tender Consulting Kft.

M és M Kft.

Nemsemmi Napenergia webáruház

Pixel Print Kft.

Prandovszki Tibor

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Stat-Média Kft.

TELMEX Bútorgyártó és Kereskedelmi Zrt.

Tölgyfa Ingatlaniroda

TRAVERATA

Partnereink

Anglo Parts

Antarktisz Bt.

AUTOGLYM

Knight Sofőrszolgálat

Bacardi Music Cafe

Murányi Jaguár Szervíz Kft.

Napenergia webáruház

Saint-Gobain Autover Hungária Kft.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Villa Dorottya Hotel

CÍMÜNK

Magyarország 8600 Siófok, Rózsa utca 23.

Telefon: +36 20 369 0672

Adószám: 18160965-1-14

E-mail:

All rights reserved.
Magyar Jaguar Club