magyar zászló Jaguar XJ Széria 1 angol zászló

Történeti áttekintés

XJ széria 1 (1968-1973)

Az XJ6, amely a híres XK motorcsalád 2,8 literes (2792 cc vagy 170,4 cu in) és 4,2 literes (4235 cc vagy 258,4 cu in) soros hathengeres motorokat használta, váltotta az összes korábbi Jaguar szalont.

A motor mellett más fő részegységeket is a korábbi modellekből vettek át, például a Mark X hátsó futóművét kissé szélesítve vagy a Mark 2 független első kerékfelfüggesztését új stabilizátor geometriával . Az igényesebb Daimler változatot immár Daimler Sovereign-nek nevezték, folytatva a Jaguar 420-nál bevezetett hagyományt. Az autót 1968 szeptemberében dobták piacra.

A szervo-kormány és a bőrkárpit alapfelszereltség volt a 2,8 L De Luxe és 4,2 L modelleknél, a légkondicionáló extraként szerepelt a 4.2 L változathoz. A Daimler változatok 1969 októberében indultak, egy sor televíziós reklámmal, melyekben Sir William Lyons is szerepelt. Ezekben ezt a modellt "a valaha készült legjobb Jaguar"-ként mutatta be. Az autó egy szokatlan tulajdonságot is örökölt a Mark X és S-Type szalonoktól, konkrétan az iker üzemanyagtartályokat, melyek a csomagtartó két szélén helyezkedtek el, és két külön, kulccsal zárható tanksapkát viseltek a hátsó sárvédők tetején.

Az előzetes vélemények az autóról kedvezőek voltak, kiemelték a hatékony fékeket és a jó úttartást. 1970 márciusában bejelentették, hogy a Borg-Warner Model 8 automata sebességváltót, amellyel a modellt 1968 óta szerelték, felváltja a Borg-Warner Model 12 egység a 4,2 literes verzióknál.

Az új sebességváltónak most már három előremeneteli fokozata volt, és ez hatékonyan biztosította, hogy a teljesítmény orientált vezetők alacsonyabb sebességfokozaton, magasabb fordulatszámot tartsanak, hogy jobb legyen a gyorsulás. "Jelentősen javult a váltások minősége”- állították az új rendszerről. Körülbelül ebben az időben más kisebb változtatások is történtek, mint például hogy a hátsó fényvisszaverők a hátsó lámpák mellől azok alá kerültek. Valamint a műszerfalon a műszereken krómról feketére változtatták a karimát a zavaró tükröződések elkerülése céljából.. 1972-ben jelent meg a hosszú tengelytávú változat, amely kb. 10 cm-el nagyobb lábteret kínált a hátsó utasoknak. Az XJ12 változatot 1972 júliusában dobták piacra, mely egyszerűsített hűtőrács kialakítást kapott, és a meghajtásáról egy 5,3 L V12-es motor gondoskodott, a Borg Warner Model 12 váltóval.

Ez a modell akkoriban a világ egyetlen sorozatgyártású 12 hengeres négyajtós autója volt, és a 225 km/órás végsebessége a "leggyorsabb teljes négyüléses” autóvá tette. Bár a gyártó eredetileg a 12 hengeres modellt már a kezdetektől szerette volna bevezetni, a helyszűke miatt a beépítés nehézkesnek bizonyult és a megfelelő hűtés kialakítása is nem kevés fejtörést okozott a mérnököknek. Végül elvetették a V12-es E-Type-en már bevezetett motorháztető nyílások kialakítását, de az XJ12-t egy bonyolult, két különálló részből álló hűtővel szerelték, melybe a hűtőfolyadékot is két külön betöltőn keresztül kellett bejuttatni. A ventilátor fordulatszáma a motorénál 25%-al magasabb volt, és 1700-as fordulatnál volt leszabályozva. Az üzemanyag rendszer egy beépített nyomásszelepet is tartalmazott, mely 1,5 bar felett visszaengedte a benzint a tartályba, ezzel megakadályozva, hogy a benzin útját elzáró benzingőz dugók alakuljanak ki magas motorfordulatszámon.

Eléggé szokatlanul az autó akkumulátorát is egy külön termosztáttal vezérelt hűtő hűtötte. Összesen 3235 első generációs XJ12 készült. A Daimler Double Six változatot 1972-ben vezették be, mely az elnevezését az 1926 és 1938 közötti Daimler modelltől örökölte.

Támogatók

Aligvárom Webáruház

Comtherm és Tsa Kft.

Ilona Apartmanház

Luxus Jaguar bérbeadása esküvőkre díszítéssel és sofőrszolgálattal együtt.

L-Tender Consulting Kft.

M és M Kft.

Murányi Jaguar Szervíz Kft.

Nemsemmi Napenergia webáruház

Pixel Print Kft.

Prandovszki Tibor

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Stat-Média Kft.

TELMEX Bútorgyártó és Kereskedelmi Zrt.

Tölgyfa Ingatlaniroda

TRAVERATA

Új Tündérkert Étterem és Kávéház

Partnereink

Anglo Parts

Antarktisz Bt.

AUTOGLYM

Knight Sofőrszolgálat

Bacardi Music Cafe

Murányi Jaguár Szervíz Kft.

Napenergia webáruház

Saint-Gobain Autover Hungária Kft.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Villa Dorottya Hotel

CÍMÜNK

Magyarország 8600 Siófok, Rózsa utca 23.

Telefon: +36 20 369 0672

Adószám: 18160965-1-14

E-mail:

All rights reserved.
Magyar Jaguar Club