magyar zászló Jaguar XJ széria 2 angol zászló

Történeti áttekintés

XJ széria 2 (1973-1979)

Közkeletű nevén széria2, az XJ vonal felfrissített változata 1973 őszén jelent meg az 1974-es modellévre. A 4,2 literes XJ6 (a legnépszerűbb motorizáltság az Egyesült Királyságban), valamint a 5,3 literes V12-es XJ12 mellett 1975-től megjelent a 3,4 literes (3442 cc vagy 210,0 cu in) XJ6 változat is.

A Széria2 modellek hírhedtek voltak a gyenge gyártási minőségről, ami egyrészt az akkoriban a British Leyland csoporton belül igen elterjedt szakszervezeti mozgalmaknak volt tulajdonítható, amik egyébként az egész brit ipart jelentősen visszavezették.

A rossz minőség másik fő okozói az autóban széles körben alkalmazott Lucas elektronikus alkatrészek tervezési és gyártási hibái voltak. Kezdetben a Széria2-t kétféle tengelytávval forgalmazták, de az 1974-es londoni Autószalonon a Jaguar bejelentette a kisebb tengelytávú változat visszavonását: ekkortól a négyajtós verziók már mind a hátul 10 cm–el nagyobb lábtért kínáló hosszú tengelytávval készültek. Időközben megkezdődött a kétajtós kupék értékesítése is, amelyek megőrizték a rövidebb tengelytávot.

Vizuálisan a széria2-t az elődtől az amerikai biztonsági előírások miatt magasabbra tett első lökhárítók, valamint az ehhez passzoló alacsonyabb hűtőrács különbözteti meg, kiegészítve a lökhárító alatti diszkrét légbeömlővel. Az utastér is jelentős frissítést kapott, beleértve az egyszerűsített fűtés- és légkondicionáló- kezelést, mely a korábbi modellben jelentős kritikákat kapott bonyolultsága és hatékonytalansága miatt.

1975 áprilisától az észak-amerikai verziók egy enyhén módosított első lökhárítót kaptak, amelyeken egy teljes hosszban húzódó gumi csík volt beágyazott irányjelzőkkel mindkét végén. 1975-től a V12-es verziók és 1978-tól a 4,2 literes 6 hengeres észak-amerikai autók Bosch-Lucas elektronikus üzemanyag-befecskendezést kaptak a korábbi Zenith-Stromberg porlasztók helyett.

1977 májusában bejelentették, hogy a 12 hengeres változatba épített automata sebességváltó a General Motors három sebességes THM 400 váltója lesz az addig használt brit építésű Borg-Warner egységek helyett. Az 1978-as brit modell paletta a Jaguar XJ6 3.4, XJ6 4.2, XJ12 5.3 , Daimler Sovereign 4.2, Daimler Double-Six 5.3, Daimler Vanden Plas 4.2 és Daimler Double-Six Vanden Plas 5.3. modellekből állt.

Bár a Széria2 gyártása 1979-ben véget ért, még néhány példányt gyártottak Fokvárosban, Dél-Afrikában egészen 1981-ig. Összesen 91227 Széria2 autó készült, ebből 14226 V12-es motorral.

Főtámogató

Auto Palace Buda

Támogatóink

Aligvárom Webáruház

Comtherm és Tsa Kft.

Csillogjon-Villogjon Autómosó és Autókozmetika

FER-VIL Kft.

Filep Diesel Szerviz

Ilona Apartmanház

Luxus Jaguar bérbeadása esküvőkre díszítéssel és sofőrszolgálattal együtt.

L-Tender Consulting Kft.

M és M Kft.

Nemsemmi Napenergia webáruház

Pixel Print Kft.

Prandovszki Tibor

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Stat-Média Kft.

TELMEX Bútorgyártó és Kereskedelmi Zrt.

Tölgyfa Ingatlaniroda

TRAVERATA

Partnereink

Anglo Parts

Antarktisz Bt.

AUTOGLYM

Knight Sofőrszolgálat

Bacardi Music Cafe

Murányi Jaguár Szervíz Kft.

Napenergia webáruház

Saint-Gobain Autover Hungária Kft.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Villa Dorottya Hotel

CÍMÜNK

Magyarország 8600 Siófok, Rózsa utca 23.

Telefon: +36 20 369 0672

Adószám: 18160965-1-14

E-mail:

© 2016 Kabai József
Magyar Jaguar Club