magyar zászló Jaguar XJ széria 2 angol zászló

Történeti áttekintés

XJ széria 2 (1973-1979)

Közkeletű nevén széria2, az XJ vonal felfrissített változata 1973 őszén jelent meg az 1974-es modellévre. A 4,2 literes XJ6 (a legnépszerűbb motorizáltság az Egyesült Királyságban), valamint a 5,3 literes V12-es XJ12 mellett 1975-től megjelent a 3,4 literes (3442 cc vagy 210,0 cu in) XJ6 változat is.

A Széria2 modellek hírhedtek voltak a gyenge gyártási minőségről, ami egyrészt az akkoriban a British Leyland csoporton belül igen elterjedt szakszervezeti mozgalmaknak volt tulajdonítható, amik egyébként az egész brit ipart jelentősen visszavezették.

A rossz minőség másik fő okozói az autóban széles körben alkalmazott Lucas elektronikus alkatrészek tervezési és gyártási hibái voltak. Kezdetben a Széria2-t kétféle tengelytávval forgalmazták, de az 1974-es londoni Autószalonon a Jaguar bejelentette a kisebb tengelytávú változat visszavonását: ekkortól a négyajtós verziók már mind a hátul 10 cm–el nagyobb lábtért kínáló hosszú tengelytávval készültek. Időközben megkezdődött a kétajtós kupék értékesítése is, amelyek megőrizték a rövidebb tengelytávot.

Vizuálisan a széria2-t az elődtől az amerikai biztonsági előírások miatt magasabbra tett első lökhárítók, valamint az ehhez passzoló alacsonyabb hűtőrács különbözteti meg, kiegészítve a lökhárító alatti diszkrét légbeömlővel. Az utastér is jelentős frissítést kapott, beleértve az egyszerűsített fűtés- és légkondicionáló- kezelést, mely a korábbi modellben jelentős kritikákat kapott bonyolultsága és hatékonytalansága miatt.

1975 áprilisától az észak-amerikai verziók egy enyhén módosított első lökhárítót kaptak, amelyeken egy teljes hosszban húzódó gumi csík volt beágyazott irányjelzőkkel mindkét végén. 1975-től a V12-es verziók és 1978-tól a 4,2 literes 6 hengeres észak-amerikai autók Bosch-Lucas elektronikus üzemanyag-befecskendezést kaptak a korábbi Zenith-Stromberg porlasztók helyett.

1977 májusában bejelentették, hogy a 12 hengeres változatba épített automata sebességváltó a General Motors három sebességes THM 400 váltója lesz az addig használt brit építésű Borg-Warner egységek helyett. Az 1978-as brit modell paletta a Jaguar XJ6 3.4, XJ6 4.2, XJ12 5.3 , Daimler Sovereign 4.2, Daimler Double-Six 5.3, Daimler Vanden Plas 4.2 és Daimler Double-Six Vanden Plas 5.3. modellekből állt.

Bár a Széria2 gyártása 1979-ben véget ért, még néhány példányt gyártottak Fokvárosban, Dél-Afrikában egészen 1981-ig. Összesen 91227 Széria2 autó készült, ebből 14226 V12-es motorral.

Támogatók

Aligvárom Webáruház

Comtherm és Tsa Kft.

Ilona Apartmanház

Luxus Jaguar bérbeadása esküvőkre díszítéssel és sofőrszolgálattal együtt.

L-Tender Consulting Kft.

M és M Kft.

Murányi Jaguar Szervíz Kft.

Nemsemmi Napenergia webáruház

Pixel Print Kft.

Prandovszki Tibor

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Stat-Média Kft.

TELMEX Bútorgyártó és Kereskedelmi Zrt.

Tölgyfa Ingatlaniroda

TRAVERATA

Új Tündérkert Étterem és Kávéház

Partnereink

Anglo Parts

Antarktisz Bt.

AUTOGLYM

Knight Sofőrszolgálat

Bacardi Music Cafe

Murányi Jaguár Szervíz Kft.

Napenergia webáruház

Saint-Gobain Autover Hungária Kft.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Villa Dorottya Hotel

CÍMÜNK

Magyarország 8600 Siófok, Rózsa utca 23.

Telefon: +36 20 369 0672

Adószám: 18160965-1-14

E-mail:

All rights reserved.
Magyar Jaguar Club