magyar zászló Jaguar XJ Széria 3 angol zászló

Történeti áttekintés

XJ Széria 3 (1979-1992)

1979 áprilisában jelent meg az XJ újrafrissített verziója, mely Széria 3-ként vált ismertté. Az XJ6 Széria 2 hosszított tengelytávú verzióján néhány kisebb módosítást eszközöltek, Pininfarina tervei alapján.

Külsőleg a legnyilvánvalóbb változások a Széria 2-höz képest a vastagabb és mélyebbre beépített műanyag lökhárítók (melyeken a felső krómbetét már csak mint dekoráció jelent meg),a süllyesztett kilincsek a nagyobb biztonság érdekében, az egy darabból álló első ajtó üveg, a csak függőleges csíkok a hűtőrácson, a tolatólámpa áthelyezése a csomagtartóról a megnagyobbított hátsó lámpatestekbe, és az újraszabott tetővonal szűkebb ajtókeretekkel és megnövelt üvegfelületekkel, voltak.

Három motorváltozattal készült, úgymint 5,3 literes V12, 4,2 literes soros hathengeres és 3,4 literes soros hathengeres. A nagyobbik hathengeres és a V12 modellek Bosch benzinbefecskendezést kaptak (Lucas licenc alapján), míg a kisebbik hathengeres karburátoros maradt. Utóbbi 3,4 literest az USA-ban nem forgalmazták. A rövid tengelytávú négyajtós limuzin és a kupé is megszűnt a Széria2-Széria3 váltással, ezeket a verziókat már nem forgalmazták.

A Széria 3 modellekhez napfénytetőt és sebességtartó automatát is lehetett opciósan rendelni, utóbbi itt jelent meg először az XJ modelleken. Az 1979-es brit modellpaletta a következő verziókat tartalmazta: Jaguar XJ6 3.4 és 4.2, 5.3 XJ12, Daimler Sovereign 4.2 és Double-Six 5.3 valamint Daimler Vanden Plas 4.2 és Double-Six Vanden Plas 5.3. 1981-ben az 5,3 V12 modellek megkapták a Michael May által tervezett új Fire-Ball nagy sűrítési viszonyú hengerfejjel rendelkező motorokat és ettől kezdve egészen 1985-ig HE(High Efficiency) elnevezéssel illették ezeket. 1981 végén, az 1982 modellévtől kezdve a Vanden Plas modellekről mintát véve kissé átalakult az utastér a Daimler Sovereign és Double Six modelleken is.

Szintén az 1982-es modellévben vezették be az amerikai piacon a leggazdagabban felszerelt Jaguar Vanden Plas modellt - e megnevezést a mai napig használják. 1982 végén minden modell utastere átesett egy kisebb ráncfelvarráson. Megjelent a fedélzeti számítógép és alapfelszereltség lett a V12 modelleken. Egy új és igen keresett alufelni design is felbukkant közben sok jellegzetes kör alakú lyukkal, közismert nevén a "pepperpot"(borsszóró) felni. 1983 végén további ráncfelvarrások történtek az 1984-es modellévre vonatkozóan, a korábban csak a Daimler modelleken használt Sovereign nevet megkapta a legjobban felszerelt Jaguar verzió is.

A Jaguar XJ12 alapfelszereltségű verzió megszűnt, és így a V12-es motort már csak a Jaguar Sovereign HE vagy Daimler Double Six magas felszereltségű verziókkal forgalmazták.

A Vanden Plas verzió is megszűnt ebben az időszakban a brit piacon, mivel a Jaguar-t eladta a British Leyland, és a megjelölést a legjobban felszerelt Range Rover márkájú autók kapták a hazai brit piacon.

A Daimler modellek megnevezése Daimler 4,2 és Double Six lett, és ezek lettek a legluxusabb XJ Széria3 autók, teljes mértékben Vanden Plas speciális belsővel szerelve. Az 1984-es brit modellpaletta a Jaguar XJ6 3.4 és 4.2, 4.2 Sovereign és 5,3, valamint a Daimler 4.2 & Double Six 5.3 elnevezésű modellekből állt.

A hathengeres XJ6 sorozatgyártása 1987 elejéig, a V12-é 1992-ig tartott. 1992-ben az utolsó 100 autót sorszámmal látták el és egy különleges sorozat darabjaiként értékesítették Kanadában. Ennek a 100 autónak az utasterében egy sorszámozott kis sárgaréztábla található.

Az eredeti vásárlók határozhatták meg, hogy a táblát a kesztyűtartóban vagy a középkonzol faborításán helyezzék el, vagy akár le is mondhattak róla. Ez a sorszámozott réztábla nem a Jaguar Coventry kezdeményezése volt, hanem a helyi Jaguar Kanada saját erőfeszítése és a táblákat is helyben, Kanadában gravírozták.

Összesen 132 952 Széria3 autó készült, ebből 10 500 a V12-es motorral. 1968 és 1992 között mindösszesen körülbelül 318 000 XJ6 és XJ12 Jaguar gördült le a szerelőszalagokról.

Főtámogató

Wallis Automotive Europe

Boros CNC

Támogatóink

Agárdi Klasszikautó Kft.

Autofocus Gallery

Aligvárom Webáruház

E-press Nyomda

FER-VILL Kft.

jagland.hu

M és M Kft.

MOZAIK

Pagát Gold Zrt.

Terjék Esküvői Autók

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Szalai és Fia Autójavító

TRAVERATA

Weineroptika

Visnyó Vendégház

Partnereink

Autofocus Gallery

Nemsemmi.hu webáruház

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Wallis Automotive Europe

CÍMÜNK

1037 Budapest Kanász utca 13.

Adószám: 18160965-1-41

E-mail:

Copyright © 2016-2024 Kabai József