magyar zászló Jaguar XJ Coupe angol zászló

Történeti áttekintés

XJ Coupe (1975-1978)

Ezt a B oszlop nélküli kétajtós keménytetős kupét 1975 és 1978 között gyártották összesen 9378 példányban.

Az autót valójában már az 1973 októberi London Motor Show-n bemutatták, de később kiderült, hogy a modell még nem volt széria-érett és a nyugati világba ekkoriban begyűrűző gazdasági válság sem siettette az autó bevezetését és értékesítését. Egyes jelentések szerint elsősorban az oldalablakok tömítési problémái késleltették a gyártást. Végül az XJ Coupe csak mintegy két évvel később jelent meg az autószalonokban. A Coupe az XJ rövid tengelytávú változatára épült.

Hosszúkás ajtajai valójában a hosszú tengelytávú XJ első ajtóinak megtoldott verziói voltak (a hegesztési varratok jól láthatók a belső ajtópanelek alatt). Néhány példányt kabrióra alakítottak át különböző cégek, mint például a Lynx vagy az Avon, összecsukható vászon tetővel, de ezek nem voltak igazi Jaguar gyári autók.

A Lynx konverziók (összesen 16 példány) motoros vászontetőt kaptak. Hathengeres és V12-es verzióban is kapható volt, 6505 készült az előbbiből, 1873 az utóbbiból. A bevezetés jelentős késedelme ellenére ezek az autók továbbra is szenvedtek a tömítetlenségi problémáktól és a jelentős szélzajtól.

A késleltetett bevezetés, a karosszéria munkaerő-intenzív gyártása, a négyajtósnál magasabb ár, és az új XJ-S párhuzamos bejelentése mind a kis gyártási sorozat irányába hatottak. A Coupe-t vinyl tetővel gyártották. Mivel hiányzott a B-oszlop, a tető eléggé meghajlott és az akkoriban a Jaguar által használt festéken repedések jelentkeztek. A modern festékkel ez nem fordul elő, ezért újrafestéskor ajánlatos a vinyl-t eltávolítani.

Ma már sok XJ-C-nek nem vinyl a teteje és ez a csere megelőzi a tető rozsdásodásának veszélyét is. Egyes tulajdonosok a lökhárítót a Széria 3 modernebb lökhárítójára cserélték. Daimler változatban is forgalmazták, kisebb darabszámban. Egy prototípus Daimler Vanden Plas változatot is készítettek, azonban ez sosem került széria gyártásba.

Főtámogató

Wallis Automotive Europe

Boros CNC

Támogatóink

Agárdi Klasszikautó Kft.

Autofocus Gallery

Aligvárom Webáruház

E-press Nyomda

FER-VILL Kft.

jagland.hu

M és M Kft.

MOZAIK

Pagát Gold Zrt.

Terjék Esküvői Autók

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Szalai és Fia Autójavító

TRAVERATA

Weineroptika

Visnyó Vendégház

Partnereink

Autofocus Gallery

Nemsemmi.hu webáruház

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Wallis Automotive Europe

CÍMÜNK

1037 Budapest Kanász utca 13.

Adószám: 18160965-1-41

E-mail:

Copyright © 2016-2024 Kabai József