magyar zászló Jaguar XK 140 angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar XK 140 (1954-1957)

A Jaguar XK140 egy sportautó, melyet a Jaguar 1954 és 1957 között gyártott, az XK120 utódjaként.

Az elődhöz képest a legfőbb változtatások a megnövelt belső tér, a jobb fékek, a fogasléces kormánymű, a megnövelt rugóút, és a teleszkópos lengéscsillapítók voltak. Az XK140 bemutatására 1954 végén került sor és az értékesítés az 1955-ös modellévvel kezdődött. A külső változások az XK120-hoz képest jelentősen voltak: többek között új első és hátsó lökhárítók külön betétekkel és a műszerfalról működtethető villogó irányjelzők az első lökhárító felett. A hűtőrács maradt az elődével azonos méretű, de itt egy darabból öntött darab lett, kevesebb függőleges csíkkal.

A Jaguar logó beépítésre került a hűtőrácsba. Egy króm csík futott végig középen a motorháztetőn és a csomagtér tetőn. A csomagtértetőn lévő embléma a következő feliratot tartalmazta: "Winner Le Mans 1951–3" (háromszoros győztes Le Mans-ban 1951-ben). A belső tér kényelmesebb lett magasabb termetű sofőrök számára is, mert a motort, tűzfalat és műszerfalat előre mozgatták 3 hüvelykkel (76 mm), így nagyobb lábteret biztosítva.

Két darab 6 voltos akkumulátorral szerelték a kupét, melyek a jobb és bal oldali első sárvédők alatt helyezkedtek el. A nyitott modelleknél egy darab 12 voltos akkumulátor volt az utas oldali sárvédők alatt. A XK140-t a Jaguar XK motor „Special Equipment” módosításokkal szerelt verziója mozgatta, és így XK120-hoz képest 10 lóerővel nőtt a teljesítmény 190 lóerőre (142 kW) 5500-as fordulatszámon. Az XK 120 katalógusában már szereplő C-típusú hengerfejjel szerelt motor, mely 210 LE (157 kW) teljesítményt nyújtott 5750-as fordulaton, választható opciós felszerelés volt.

A C-típusú fejjel szerelt modellek, melyeken 2 torkú, homokban öntött H8 karburátorok voltak, keményebb torziós rúddal és két kipufogóval rendelkeztek, és ezeket az autókat XK140 SE (az Egyesült Királyságban) és XK140 MC (Észak-Amerikában) név alatt forgalmazták. 1956-ban a XK140 lett az első Jaguar sportkocsi, melyet automata sebességváltóval is szereltek.

Csakúgy, mint az XK120, küllős kerekekkel és a kettős kipufogóval is rendelhető volt. A legtöbb Egyesült Államokba importált autóra a vevők küllős kerekeket kértek. A normál lemez kerekekkel szerelt autókon takaró lemezek voltak a hátsó sárvédő szoknya alatt.

A gyárból eredetileg vagy 6,00 × 16 inch diagonál gumikkal vagy a választható 185VR16 Pirelli Cinturato CA67 radiális gumikkal gördültek ki 16 × 5K½ tömör kerekeken vagy 16 × 5K (opciós felszerelés) küllős kerekeken.

Támogatók

Aligvárom Webáruház

Comtherm és Tsa Kft.

Ilona Apartmanház

Luxus Jaguar bérbeadása esküvőkre díszítéssel és sofőrszolgálattal együtt.

L-Tender Consulting Kft.

M és M Kft.

Murányi Jaguar Szervíz Kft.

Nemsemmi Napenergia webáruház

Pixel Print Kft.

Prandovszki Tibor

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Stat-Média Kft.

TELMEX Bútorgyártó és Kereskedelmi Zrt.

Tölgyfa Ingatlaniroda

TRAVERATA

Új Tündérkert Étterem és Kávéház

Partnereink

Anglo Parts

Antarktisz Bt.

AUTOGLYM

Knight Sofőrszolgálat

Bacardi Music Cafe

Murányi Jaguár Szervíz Kft.

Napenergia webáruház

Saint-Gobain Autover Hungária Kft.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Villa Dorottya Hotel

CÍMÜNK

Magyarország 8600 Siófok, Rózsa utca 23.

Telefon: +36 20 369 0672

Adószám: 18160965-1-14

E-mail:

All rights reserved.
Magyar Jaguar Club