magyar zászló Jaguar XK 150 angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar XK 150 (1957-1961)

A Jaguar XK 150 egy sportautó melyet a cég 1957 és 1961 között gyártott.

Az XK 140-t váltotta. A forgalmazás a keménytetős kupé (FHC) és a nyitható tetejű kupé Drophead Coupé (DHC) változatokkal indult. A Roadster (XK 150 OTS - nyitott kétüléses) 1958-ban indult. A kupé verziókat minimális méretű hátsó ülésekkel szerelték. Az előd XK120 és XK140 modellekhez képest az XK150-t gyökeresen módosították. Egy darabból álló szélvédőt viselt a korábbi osztott üvegek helyett és az övvonal sárvédő-ajtó átmenete is módosult, itt már nem esik be olyan mélyen az ajtó előtt.

A szélesített motorháztető a sárvédőkre takar, és a roadsteren a szélvédőkeret 4 hüvelykkel (102 mm) hátrább került, hogy a motorháztető hosszabb lehessen. Az autó a gyártása alatti időszakban piros, Pearl szürke, fehér, Indigo kék, bordó, Cotswold kék, fekete, Mist szürke, Sherwood zöld, Carmen piros, British Racing zöld, Cornish szürke, és Imperial barna színekben került forgalmazásra. A XK 140 dió műszerfalát itt bőr műszerfal kárpitozás váltotta.

A korai Drophead Coupé-kban az alumínium borítású középső műszerfalon (amely megszűnt 1958 júniusa után), volt egy X minta gravírozás, hasonlóan a korai 3.8 literes E-Type-ekhez. A vékonyabb ajtók nagyobb belső teret eredményeztek. Az első helyzetjelző lámpákon, amelyek az első sárvédők tetején voltak, egy kis piros fény emlékeztette a vezetőt a fényszóró bekacsolt állapotára.

A felfüggesztés és a futómű nagyon hasonlóak voltak a XK140-ére, a kormánymű fogasléces volt, szervokormányt nem kínáltak. Az alapmotor a 3,4 literes DOHC Jaguar soros 6-os (180 lóerővel 5750-es fordulaton) hasonló volt az XK 140-éhez, de egy új "B" típusjelű hengerfejjel szerelték. A legtöbb autó az ún. SE motort kapta, mely a B típusú hengerfej egy módosított verzióját kapta és a nagyobb kipufogó leömlőkkel a teljesítménye 210 SAE lóerőre nőtt 5500-as fordulaton.

Ezek a modellek dupla 1,75 hüvelykes (44 mm) SU HD6 porlasztóval voltak szerelve. Míg az első XK 150-ek lassabbak voltak, mint elődeik, a lemaradást 1958 tavaszán egy 3,4 literes "S" motor bevezetésével dolgozták le. Ennek tripla 51 mm-es SU HD8 porlasztói és továbbfejlesztett hengerfejei voltak, teljesítménye pedig 250 lóerőre emelkedett. 1960-ban a 3,4 literes motort 3,8 literesre fúrták, és ez a motorizáltság is megjelent a modell listán 220 lóerővel alapverzióban vagy 265 lóerővel az "S" modellben. A 3.8 literes 150S végsebessége 135 mph (217 km / h) volt, gyorsulása pedig 0-60 mph-re 7,0 másodperc.

Üzemanyag fogyasztása 18mpg. Mind a négy keréken Dunlop 12 típusú 305 mm-es tárcsafékeket viselt, bár elméletileg még dobfékekkel is lehetett rendelni. A gyárból az autó vagy 6,00 × 16 inch Dunlop Road Speed gumiabroncsokkal, vagy 185VR16 Pirelli Cinturato CA67 opciós radiál gumikkal, 16 × 5K½ tömör kerékkel (alapmodell) vagy 16 × 5K opciós küllős kerekekkel gördült ki.

A termelés 1960 októberében fejeződött be, addig összesen 2265 roadster-t, 4445 kupét és 2672 nyitható tetejű kupét gyártottak.

Főtámogató

Wallis Automotive Europe

Boros CNC

Támogatóink

Agárdi Klasszikautó Kft.

Autofocus Gallery

Aligvárom Webáruház

E-press Nyomda

FER-VILL Kft.

jagland.hu

M és M Kft.

MOZAIK

Pagát Gold Zrt.

Terjék Esküvői Autók

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Szalai és Fia Autójavító

TRAVERATA

Weineroptika

Visnyó Vendégház

Partnereink

Autofocus Gallery

Nemsemmi.hu webáruház

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Wallis Automotive Europe

CÍMÜNK

1037 Budapest Kanász utca 13.

Adószám: 18160965-1-41

E-mail:

Copyright © 2016-2024 Kabai József