Jaguar XK 150 (1957-1961)
A Jaguar XK 150 egy sportautó melyet a cég 1957 és 1961 között gyártott.
Az XK 140-t váltotta.
A forgalmazás a keménytetős kupé (FHC) és a nyitható tetejű kupé Drophead Coupé (DHC) változatokkal indult. A Roadster (XK 150 OTS - nyitott kétüléses) 1958-ban indult. A kupé verziókat minimális méretű hátsó ülésekkel szerelték.
Az előd XK120 és XK140 modellekhez képest az XK150-t gyökeresen módosították. Egy darabból álló szélvédőt viselt a korábbi osztott üvegek helyett és az övvonal sárvédő-ajtó átmenete is módosult, itt már nem esik be olyan mélyen az ajtó előtt.
A szélesített motorháztető a sárvédőkre takar, és a roadsteren a szélvédőkeret 4 hüvelykkel (102 mm) hátrább került, hogy a motorháztető hosszabb lehessen. Az autó a gyártása alatti időszakban piros, Pearl szürke, fehér, Indigo kék, bordó, Cotswold kék, fekete, Mist szürke, Sherwood zöld, Carmen piros, British Racing zöld, Cornish szürke, és Imperial barna színekben került forgalmazásra.
A XK 140 dió műszerfalát itt bőr műszerfal kárpitozás váltotta.
A korai Drophead Coupé-kban az alumínium borítású középső műszerfalon (amely megszűnt 1958 júniusa után), volt egy X minta gravírozás, hasonlóan a korai 3.8 literes E-Type-ekhez. A vékonyabb ajtók nagyobb belső teret eredményeztek. Az első helyzetjelző lámpákon, amelyek az első sárvédők tetején voltak, egy kis piros fény emlékeztette a vezetőt a fényszóró bekacsolt állapotára.
A felfüggesztés és a futómű nagyon hasonlóak voltak a XK140-ére, a kormánymű fogasléces volt, szervokormányt nem kínáltak. Az alapmotor a 3,4 literes DOHC Jaguar soros 6-os (180 lóerővel 5750-es fordulaton) hasonló volt az XK 140-éhez, de egy új "B" típusjelű hengerfejjel szerelték. A legtöbb autó az ún. SE motort kapta, mely a B típusú hengerfej egy módosított verzióját kapta és a nagyobb kipufogó leömlőkkel a teljesítménye 210 SAE lóerőre nőtt 5500-as fordulaton.
Ezek a modellek dupla 1,75 hüvelykes (44 mm) SU HD6 porlasztóval voltak szerelve.
Míg az első XK 150-ek lassabbak voltak, mint elődeik, a lemaradást 1958 tavaszán egy 3,4 literes "S" motor bevezetésével dolgozták le. Ennek tripla 51 mm-es SU HD8 porlasztói és továbbfejlesztett hengerfejei voltak, teljesítménye pedig 250 lóerőre emelkedett.
1960-ban a 3,4 literes motort 3,8 literesre fúrták, és ez a motorizáltság is megjelent a modell listán 220 lóerővel alapverzióban vagy 265 lóerővel az "S" modellben. A 3.8 literes 150S végsebessége 135 mph (217 km / h) volt, gyorsulása pedig 0-60 mph-re 7,0 másodperc.
Üzemanyag fogyasztása 18mpg. Mind a négy keréken Dunlop 12 típusú 305 mm-es tárcsafékeket viselt, bár elméletileg még dobfékekkel is lehetett rendelni. A gyárból az autó vagy 6,00 × 16 inch Dunlop Road Speed gumiabroncsokkal, vagy 185VR16 Pirelli Cinturato CA67 opciós radiál gumikkal, 16 × 5K½ tömör kerékkel (alapmodell) vagy 16 × 5K opciós küllős kerekekkel gördült ki.
A termelés 1960 októberében fejeződött be, addig összesen 2265 roadster-t, 4445 kupét és 2672 nyitható tetejű kupét gyártottak.