Jaguar S-Type (1999-2008)
A Jaguar S-Type egy felső középkategóriás autó, mely az 1998-as Birmingham Motor Show-n debütált és az 1999 és 2008 közötti modellévekben került forgalmazásra.
Az elnevezése az 1963 és 1966 között gyártott korábbi S-Type-ra utal. A modell enyhe ráncfelvarrást kapott a 2005-ös modellévtől.
Az S-Type a Jaguar Castle Bromwich-i gyárában készült, az angliai Birminghamben. Az autó formaterveit Geoff Lawson készítette 1995-ben, felépítése a Jaguar/Ford DEW platform-on alapul, hasonlóan a Lincoln LS és Ford Thunderbird autókhoz.
Az első S-Type-ok, kódnevükön X200-asok (1999-2002) még egy U-alakú középkonzollal és opcionális érintőképernyős navigációs rendszerrel készültek. A hagyományos ugró jaguár a motorháztetőn csak választható opció volt, annak ellenére, hogy ekkorra már mind az USA-ban, mind az EU-ban jóváhagyták ezt a baleset esetén letörő díszítést.
A ráncfelvarrott verzióknál ( "X202", "X204", "X206", ahol az utolsó számjegy a modell évet jelöli) a Jaguar logo a hűtőrács tetejére került és hagyományosabb, lekerekített stílusú lett a középkonzol. Ausztráliában az ugró jaguár opció a motorháztetőn nem állt rendelkezésre egészen 2004-ig.
A kompresszoros S-Type R (rövidítve Jaguar STR rövidítve) 2002-ben csatlakozott a modellpalettához és a cég abban reménykedett, hogy felveszi a versenyt a BMW M5 és a Mercedes E55 AMG versenytársakkal.
Az erőforrás az újonnan fejlesztett 4,2 literes V8-as volt Eaton M112 kompresszorral, és a 400 lóerő 5,3 másodperces gyorsulást biztosított 0-60 mph-re(0-100 km / h 5,6 s). Ez a modell 18 colos (457 milliméteres) alufelniket, dróthálós hűtőrácsot, monokróm festést kapott. Volt rajta egy kiegészítő hátsó szárny, oldalsó küszöb-spoilerek, sportos első lökhárító beépített ködlámpákkal, valamint hátsó spoiler, extra hátsó futómű merevítés és R embléma a csomagtartó fedélen és a két első sárvédőn.
A későbbi R modelleken egy átdolgozott tárcsa rendszer hajtotta az Eaton M112 kompresszort és ez extra 20 LE-t biztosított.
A 2003-as modellévtől megjelent az elektronikus kézi-fék is, amely a hagyományos kézi működtetésű kart váltotta fel. Szintén 2003-tól jelent meg a hatfokozatú automata ZF 6HP26 váltó, valamint a 3,0 literes V6-os motor teljesítményét 235 lóerőre növelték a korábbi 210 LE-ről az amerikai autókon.
A 2003-as modell átdolgozott műszerfalat és középkonzolt is kapott, és a hűtőrács is átdolgozásra került Jaguar-szerűbb megjelenést kölcsönözve az autónak, valamint megjelent a behajtható indítókulcs is.
Egy kisebb ráncfelvarrás történt még a 2005-es modellévre, áttervezett első és hátsó lökhárító alsó peremekkel, kissé módosított hűtőráccsal és hátsó lámpatestekkel, alumínium motorháztetővel és egy új 2,7 literes V6-os dízelmotorral, melynek teljesítménye 207 lóerő (154 kW) volt. Az ablakmosó fúvókákat beépítették az ablaktörlő lapátokba. Az utastérben nem volt változás. A 2006-2008 modelleknél eltűnt az első ködlámpa.