Történeti áttekintés

Jaguar Mark VIII (1956-1958)
Az autó a 10 láb (3,05 m) tengelytávot az elődjétől, a Mark VII-től örökölte, és külsőleg is nagyon hasonlított a korábbi modellre. Ugyanakkor a belső felszereltség fényűzőbb lett a Mark VII-hez képest. Vizuálisan a modellek közötti megkülönböztetést segíti a megváltozott hűtőrács, a ködlámpák pozíciója (melyek lejjebb kerültek közvetlenül a lökhárító fölé) és a nagyobb hátsó lámpák, valamint a legnyilvánvalóbb különbség a hajlított króm szegély csík végül az övvonalon, amely lehetővé tette, hogy a modellt két színűre fessék gyárilag.
Ezen kívül a hátsó kerekek jobban kilátszottak a kisebb sárvédő betét révén, valamint megjelent az egy darabból álló enyhén ívelt szélvédő, míg a korábbi a Mark VII két síküvegből álló szélvédőt viselt.
A Mark VIII örökölte elődjétől a 3442 cc soros hathengeres motort is, amelyen a két évvel korábban megjelent Jaguar XK140-el is osztozott.
A Jaguar eme motorjának akkori választéka a hengerfejben különbözött, az "A" típusú fejjel 160 lóerőt, (119,3 kW); a "B" típusú fejjel 190 lóerőt (141,7 kW), a "C" típusú fejjel pedig 210 LE-t (156,6 kW) teljesített. A "B" típusú fej a világoskék festéséről könnyen beazonosítható.
A módosított „B” hengerfejbe egy iker SU karburátor szolgáltatta a tüzelőanyagot, és a motor teljesítménye így 190 lóerőre emelkedett (141,7 kW). Kézi négyfokozatú sebességváltóval az autó végsebessége meghaladta a 106 mph-t (170 km / h), ami elég jelentős volt, figyelembe véve az autó nagy méretét és légellenállását.
A váltó tekintetében opciós volt az overdrive, illetve egy három sebességes Borg Warner automata váltó.