magyar zászló Jaguar Mark V angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar Mark V

Mark V (1948-1951)

A Jaguar Mark V (ejtsd mark öt, és ezt a gyári iratok mindig a nyomtatott római V számmal, soha nem az arab 5 számmal írják), egy autó, amit a Jaguar Cars Ltd 1948 és 1951 között gyártott. A Mark V-t a forgalmazóknak és a sajtónak 1948. szeptember 30-án, a nagyközönségnek pedig 1948. október 27-én a Londoni Autószalonon mutatták be, ugyanakkor, mint a XK120-ast, mellyel az autószalonon egy közös standon osztozott. A Mark V egyértelműen az XK120 árnyékában maradt a kiállításon. Azonban a Mark V-ből összeségében sokkal többet értékesítettek, évente durván 5000 autót, míg az XK120-ból csak kb. 2000 darabot.

Míg a XK120-ba az XK motor egy új, felső vezérműtengelyes verzióját építették, addig a Mark V megtartotta az 1946-1948-as hajtásláncot a hagyományos vezérlésű soros 6-os 2½ literes és 3½ literes motorokkal, melyeket immár 1946 óta gyártott a Jaguar, és amelyeknek gyártási jogát a társaság még a háború előtt vásárolta a Standard Motor Company-tól.

Megtartotta továbbá a négysebességes váltót is, melyet a Jaguar és a Moss Gear Company Birmingham is gyártott. A 1½ literes alapmotort a Mark V-nél már nem kínálták. A hivatalos teljesítmény a 2664 köbcentis Mark V verziónál 104 LE (78 kW), míg a népszerűbb 3486 köbcentis nagytestvérnél 126 LE (94 kW) volt. Új futóművet kapott független első kerékfelfüggesztéssel, kettős keresztlengőkarokkal és torziós rudakkal, ezt az elrendezést a Jaguar többféle modellnél is alkalmazta a későbbiekben. Hidraulikus fékrendszerrel építették, amelyet a Jaguar igazából lassabban vezetett be, mint más gyártók. A karosszéria préselt acélból készült.

Az autó vonalvezetése a háború előtti SS-Jaguarok vonalait követi a függőleges króm hűtőráccsal. Az ugró jaguár a hűtősapka tetején is megjelent opcióként. A hűtőrács a közelmúltban korszerűsített Bentley stílusára utal. A kerék 16 colos (410 mm) acél-lemez felni, ami lényegesen kisebb, mint az Mark IV-es 18-as (460 mm) kereke.

A hátsókerék tetejét egy levehető sárvédő szoknya takarta el. Volt lehajtható tetejű kupé DHC változat is. Egy 3½ literes autónak, melyet a The Motor magazin tesztelt 1949-ben, a végsebessége 90,7 mph (146,0 km / h) volt, gyorsulása pedig 20,4 másodperc 0-60 mph-ra (97 km / h-ra). A Jaguar utánozhatatlan teszt mérnöke Norman Dewis is egy Mark V-t használt rendszeresen.

Arra a kérdésre, hogy mi volt a kocsija végsebessége, azt válaszolta, hogy ő egy alkalommal 90 mph sebességgel ment, de az izgalom olyan nagy volt, hogy ezt a tettet nem merte többször megismételni. Az üzemanyag-fogyasztásra 18,2 mérföld per angol gallon (15,5 l / 100 km, 15,2 mpg-US) került rögzítésre. A tesztautó ára 1263 font volt adókkal.

Főtámogató

Wallis Automotive Europe

Boros CNC

Támogatóink

Agárdi Klasszikautó Kft.

Autofocus Gallery

Aligvárom Webáruház

E-press Nyomda

FER-VILL Kft.

jagland.hu

M és M Kft.

MOZAIK

Pagát Gold Zrt.

Terjék Esküvői Autók

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Szalai és Fia Autójavító

TRAVERATA

Weineroptika

Visnyó Vendégház

Partnereink

Autofocus Gallery

Nemsemmi.hu webáruház

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Wallis Automotive Europe

CÍMÜNK

1037 Budapest Kanász utca 13.

Adószám: 18160965-1-41

E-mail:

Copyright © 2016-2024 Kabai József