Történeti áttekintés

Jaguar XJ X300 (1994-1997)
Az autó elejét jelentősen áttervezték, és visszatértek a négy különálló kerek fényszóróhoz melyek összhangban voltak a finoman megtervezett, szinte szoborszerű motorháztetővel.
Az autó mechanikusan nagyban hasonló volt közvetlen elődjéhez, az XJ40-hez.
A hathengeres X300-t az új AJ16 soros hatos motor hajtotta, ami az AJ6 motor egy továbbfejlesztett verziója volt elektronikus, elosztó nélküli gyújtásrendszerrel.
A V12-es továbbra is rendelkezésre állt, egészen az X300 1997-es kifutásáig (bár az Egyesült Államok piacán egy évvel korábban megszűnt a szigorodó OBD-II környezetvédelmi követelmények miatt).
A Jaguar az X300-nál vezette be a kompresszoros XJR modellt, az első kompresszoros autót a cég történetében.
A modell tervezését nagyban befolyásolta, hogy a Jaguar 1990-ben a Ford Motor Company tulajdonába került. Az Automotive News szerint ez inkább a gyártási folyamatokon, mintsem a felhasznált Ford alkatrészeken érhető tetten. Bár az X300 menetstabilizáló rendszer például a Ford Mondeo-ból lett átvéve és a Nippondenso légkondicionáló rendszer is Ford beszerzési csatornákon keresztül került beépítésre .