A Jaguar XJ220 egy kétüléses szupersport autó, amit a brit vállalat 1992-től 1994-ig gyártott, együttműködve az autóipari és autóverseny mérnöki vállalkozás Tom Walkinshaw Racing-gel. A Jaguar XJ220 hitelesített végsebessége 217,1 mph (349,4 km / h) volt a tesztek során, és ezzel joggal szerepel a Guinness Rekordok Könyvében, mint a leggyorsabb sorozatgyártású autó az 1994-től 1998-ig terjedő időszakban.
Ez a típus tartotta a szériagyártású autók Nürburgring-i körrekordját is 1992 és 2000 között 7 perc 46,36 másodperces idővel.
Az XJ220 végső változata egy V12 motorral 4-kerék hajtással készült koncepció autóból született, melyet a Jaguar dolgozók egy informális csoportja tervezett szabadidőben. A csoport célja az volt, hogy a Le Mans-i 24 órás versenyeken az 1950-es és 60-as években oly sikeres Jaguar versenyautók egy modern inkarnációját hozzák létre, mellyel a FIA B csoportos versenyeken indulhatnának.
Az XJ220-nél felhasználták azokat a mérnöki tapasztalatokat, amelyeket akkoriban a Jaguar az aktuális sportautóinál a fejlesztés sorén felhalmozott.
Az eredeti, akkor még V12-es XJ220 koncepció autót a közönségnek a 1988 British International Motor Show-n mutatták be Birminghamben. A pozitív fogadtatás a Jaguar-t széria termelésre ösztönözte; 1500 előfoglalást adtak le 50.000 fontos foglalót letéve, és a szállításokat 1992-től tervezték.
A műszaki korlátok jelentős változásokat eredményeztek az XJ220 végső specifikációjában, a leglényegesebb a Jaguar V12 motor turbófeltöltésű V6-os erőforrásra cserélése volt. A specifikáció megváltozása és az akkoriban begyűrűző recesszió következtében fellépő autó-gyűjtemény árcsökkenések hatására sok vásárló visszamondta a vételi opcióját. Így összesen csak 271 autót gyártottak, melyeket 1992-ben végül 470,000 fontért lehetett megvásárolni.