XJ Széria 3 (1979-1992)
1979 áprilisában jelent meg az XJ újrafrissített verziója, mely Széria 3-ként vált ismertté.
Az XJ6 Széria 2 hosszított tengelytávú verzióján néhány kisebb módosítást eszközöltek, Pininfarina tervei alapján.
Külsőleg a legnyilvánvalóbb változások a Széria 2-höz képest a vastagabb és mélyebbre beépített műanyag lökhárítók (melyeken a felső krómbetét már csak mint dekoráció jelent meg),a süllyesztett kilincsek a nagyobb biztonság érdekében, az egy darabból álló első ajtó üveg, a csak függőleges csíkok a hűtőrácson, a tolatólámpa áthelyezése a csomagtartóról a megnagyobbított hátsó lámpatestekbe, és az újraszabott tetővonal szűkebb ajtókeretekkel és megnövelt üvegfelületekkel, voltak.
Három motorváltozattal készült, úgymint 5,3 literes V12, 4,2 literes soros hathengeres és 3,4 literes soros hathengeres. A nagyobbik hathengeres és a V12 modellek Bosch benzinbefecskendezést kaptak (Lucas licenc alapján), míg a kisebbik hathengeres karburátoros maradt. Utóbbi 3,4 literest az USA-ban nem forgalmazták.
A rövid tengelytávú négyajtós limuzin és a kupé is megszűnt a Széria2-Széria3 váltással, ezeket a verziókat már nem forgalmazták.
A Széria 3 modellekhez napfénytetőt és sebességtartó automatát is lehetett opciósan rendelni, utóbbi itt jelent meg először az XJ modelleken.
Az 1979-es brit modellpaletta a következő verziókat tartalmazta: Jaguar XJ6 3.4 és 4.2, 5.3 XJ12, Daimler Sovereign 4.2 és Double-Six 5.3 valamint Daimler Vanden Plas 4.2 és Double-Six Vanden Plas 5.3.
1981-ben az 5,3 V12 modellek megkapták a Michael May által tervezett új Fire-Ball nagy sűrítési viszonyú hengerfejjel rendelkező motorokat és ettől kezdve egészen 1985-ig HE(High Efficiency) elnevezéssel illették ezeket.
1981 végén, az 1982 modellévtől kezdve a Vanden Plas modellekről mintát véve kissé átalakult az utastér a Daimler Sovereign és Double Six modelleken is.
Szintén az 1982-es modellévben vezették be az amerikai piacon a leggazdagabban felszerelt Jaguar Vanden Plas modellt - e megnevezést a mai napig használják.
1982 végén minden modell utastere átesett egy kisebb ráncfelvarráson. Megjelent a fedélzeti számítógép és alapfelszereltség lett a V12 modelleken. Egy új és igen keresett alufelni design is felbukkant közben sok jellegzetes kör alakú lyukkal, közismert nevén a "pepperpot"(borsszóró) felni.
1983 végén további ráncfelvarrások történtek az 1984-es modellévre vonatkozóan, a korábban csak a Daimler modelleken használt Sovereign nevet megkapta a legjobban felszerelt Jaguar verzió is.
A Jaguar XJ12 alapfelszereltségű verzió megszűnt, és így a V12-es motort már csak a Jaguar Sovereign HE vagy Daimler Double Six magas felszereltségű verziókkal forgalmazták.
A Vanden Plas verzió is megszűnt ebben az időszakban a brit piacon, mivel a Jaguar-t eladta a British Leyland, és a megjelölést a legjobban felszerelt Range Rover márkájú autók kapták a hazai brit piacon.
A Daimler modellek megnevezése Daimler 4,2 és Double Six lett, és ezek lettek a legluxusabb XJ Széria3 autók, teljes mértékben Vanden Plas speciális belsővel szerelve.
Az 1984-es brit modellpaletta a Jaguar XJ6 3.4 és 4.2, 4.2 Sovereign és 5,3, valamint a Daimler 4.2 & Double Six 5.3 elnevezésű modellekből állt.
A hathengeres XJ6 sorozatgyártása 1987 elejéig, a V12-é 1992-ig tartott. 1992-ben az utolsó 100 autót sorszámmal látták el és egy különleges sorozat darabjaiként értékesítették Kanadában. Ennek a 100 autónak az utasterében egy sorszámozott kis sárgaréztábla található.
Az eredeti vásárlók határozhatták meg, hogy a táblát a kesztyűtartóban vagy a középkonzol faborításán helyezzék el, vagy akár le is mondhattak róla. Ez a sorszámozott réztábla nem a Jaguar Coventry kezdeményezése volt, hanem a helyi Jaguar Kanada saját erőfeszítése és a táblákat is helyben, Kanadában gravírozták.
Összesen 132 952 Széria3 autó készült, ebből 10 500 a V12-es motorral.
1968 és 1992 között mindösszesen körülbelül 318 000 XJ6 és XJ12 Jaguar gördült le a szerelőszalagokról.