magyar zászló A Jaguar XK angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar XK (1996-2014)

A Jaguar XK (XK8 és XKR) egy két ajtós grand touring, kupé és kabrió karosszériával. Az XK-t a Genfi Autószalonon mutatták be 1996 márciusában és az utolsó példány 2014 júliusában gördült le a szerelősorról.
Az első generáció, melynek kódja X100 volt, XK8 néven került forgalomba, és az XJS-t váltotta.
A Jaguar-nak ez volt az első 8-hengeres modellje a Daimler 250-es óta, és itt mutatkozott be az új Jaguar AJ-V8 motor. 2000-ben megjelent a kompresszoros XKR változat is. A 370 lóerős XKR finom hátsó spoilereket, dróthálós hűtőrácsot, és piros színű külső emblémákat kapott. A korai XKR-ek motorja Angliában készült, a gyújtási rendszere Japánból jött az NGK-tól, az erőátvitelt a Mercedes-Benz 722,6-os automata váltója biztosította, a világítási rendszert a farncia Valeo szállította, és a feltöltőt az Eaton készítette az Egyesült Államokban.

Valóban egy világ autó volt. Az XKR 2000 és 2002 között az akkor újdonságnak számító műanyag vezérműlánc feszítőket kapta. Az XKR a megjelenésekor pozitív visszajelzéseket kapott különböző autómagazinoktól, mint a Road & Track, Car & Driver,…. A XK8 alapból 17-colos könnyűfém keréktárcsákkal volt szerelve, míg a 18-as (standard az XKR-en), 19-es, és a 20 colos kerekek opciósak voltak az XK8 esetén.

Az adaptív sebességtartó automatika választható extra volt mindkét modellen. Az Összes autó bőr belsővel, diógyökér fabetétekkel és oldallégzsákokkal rendelkezett. Az új XK (kódneve X150) 2005-ben debütált a Frankfurti Autószalonon Németországban, és stílusát a Jaguar főtervezője Ian Callum határozta meg. A gyári XK8 modell végsebessége 158 mph(254 km/h) míg az XKR végsebessége 174 mph(280 km/h) volt.

Egy még gyorsabb változatot, az XKR-S modellt a Genfi Autószalonon 2012-ben mutatták be, mely plusz 40 lóerőt kapott, és 0-60 mph gyorsulása 4,4 másodperc volt, végsebesség pedig 300 km / h - így az XJ220 után a második leggyorsabb Jaguar modell lett. Az XK gyártása 2014 júliusában fejeződött be közvetlen utód nélkül.

Főtámogató

Wallis Automotive Europe

Boros CNC

Támogatóink

Agárdi Klasszikautó Kft.

Autofocus Gallery

Aligvárom Webáruház

E-press Nyomda

FER-VILL Kft.

jagland.hu

M és M Kft.

MOZAIK

Pagát Gold Zrt.

Terjék Esküvői Autók

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Szalai és Fia Autójavító

TRAVERATA

Weineroptika

Visnyó Vendégház

Partnereink

Autofocus Gallery

Nemsemmi.hu webáruház

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Wallis Automotive Europe

CÍMÜNK

1037 Budapest Kanász utca 13.

Adószám: 18160965-1-41

E-mail:

Copyright © 2016-2024 Kabai József