Történeti áttekintés

Jaguar XK 140 (1954-1957)
Az elődhöz képest a legfőbb változtatások a megnövelt belső tér, a jobb fékek, a fogasléces kormánymű, a megnövelt rugóút, és a teleszkópos lengéscsillapítók voltak.
Az XK140 bemutatására 1954 végén került sor és az értékesítés az 1955-ös modellévvel kezdődött. A külső változások az XK120-hoz képest jelentősen voltak: többek között új első és hátsó lökhárítók külön betétekkel és a műszerfalról működtethető villogó irányjelzők az első lökhárító felett.
A hűtőrács maradt az elődével azonos méretű, de itt egy darabból öntött darab lett, kevesebb függőleges csíkkal.
A Jaguar logó beépítésre került a hűtőrácsba. Egy króm csík futott végig középen a motorháztetőn és a csomagtér tetőn. A csomagtértetőn lévő embléma a következő feliratot tartalmazta: "Winner Le Mans 1951–3" (háromszoros győztes Le Mans-ban 1951-ben).
A belső tér kényelmesebb lett magasabb termetű sofőrök számára is, mert a motort, tűzfalat és műszerfalat előre mozgatták 3 hüvelykkel (76 mm), így nagyobb lábteret biztosítva.
Két darab 6 voltos akkumulátorral szerelték a kupét, melyek a jobb és bal oldali első sárvédők alatt helyezkedtek el. A nyitott modelleknél egy darab 12 voltos akkumulátor volt az utas oldali sárvédők alatt.
A XK140-t a Jaguar XK motor „Special Equipment” módosításokkal szerelt verziója mozgatta, és így XK120-hoz képest 10 lóerővel nőtt a teljesítmény 190 lóerőre (142 kW) 5500-as fordulatszámon. Az XK 120 katalógusában már szereplő C-típusú hengerfejjel szerelt motor, mely 210 LE (157 kW) teljesítményt nyújtott 5750-as fordulaton, választható opciós felszerelés volt.
A C-típusú fejjel szerelt modellek, melyeken 2 torkú, homokban öntött H8 karburátorok voltak, keményebb torziós rúddal és két kipufogóval rendelkeztek, és ezeket az autókat XK140 SE (az Egyesült Királyságban) és XK140 MC (Észak-Amerikában) név alatt forgalmazták.
1956-ban a XK140 lett az első Jaguar sportkocsi, melyet automata sebességváltóval is szereltek.
Csakúgy, mint az XK120, küllős kerekekkel és a kettős kipufogóval is rendelhető volt. A legtöbb Egyesült Államokba importált autóra a vevők küllős kerekeket kértek. A normál lemez kerekekkel szerelt autókon takaró lemezek voltak a hátsó sárvédő szoknya alatt.
A gyárból eredetileg vagy 6,00 × 16 inch diagonál gumikkal vagy a választható 185VR16 Pirelli Cinturato CA67 radiális gumikkal gördültek ki 16 × 5K½ tömör kerekeken vagy 16 × 5K (opciós felszerelés) küllős kerekeken.