magyar zászló Jaguar XK 140 angol zászló

Történeti áttekintés

Jaguar XK 140 (1954-1957)

A Jaguar XK140 egy sportautó, melyet a Jaguar 1954 és 1957 között gyártott, az XK120 utódjaként.

Az elődhöz képest a legfőbb változtatások a megnövelt belső tér, a jobb fékek, a fogasléces kormánymű, a megnövelt rugóút, és a teleszkópos lengéscsillapítók voltak. Az XK140 bemutatására 1954 végén került sor és az értékesítés az 1955-ös modellévvel kezdődött. A külső változások az XK120-hoz képest jelentősen voltak: többek között új első és hátsó lökhárítók külön betétekkel és a műszerfalról működtethető villogó irányjelzők az első lökhárító felett. A hűtőrács maradt az elődével azonos méretű, de itt egy darabból öntött darab lett, kevesebb függőleges csíkkal.

A Jaguar logó beépítésre került a hűtőrácsba. Egy króm csík futott végig középen a motorháztetőn és a csomagtér tetőn. A csomagtértetőn lévő embléma a következő feliratot tartalmazta: "Winner Le Mans 1951–3" (háromszoros győztes Le Mans-ban 1951-ben). A belső tér kényelmesebb lett magasabb termetű sofőrök számára is, mert a motort, tűzfalat és műszerfalat előre mozgatták 3 hüvelykkel (76 mm), így nagyobb lábteret biztosítva.

Két darab 6 voltos akkumulátorral szerelték a kupét, melyek a jobb és bal oldali első sárvédők alatt helyezkedtek el. A nyitott modelleknél egy darab 12 voltos akkumulátor volt az utas oldali sárvédők alatt. A XK140-t a Jaguar XK motor „Special Equipment” módosításokkal szerelt verziója mozgatta, és így XK120-hoz képest 10 lóerővel nőtt a teljesítmény 190 lóerőre (142 kW) 5500-as fordulatszámon. Az XK 120 katalógusában már szereplő C-típusú hengerfejjel szerelt motor, mely 210 LE (157 kW) teljesítményt nyújtott 5750-as fordulaton, választható opciós felszerelés volt.

A C-típusú fejjel szerelt modellek, melyeken 2 torkú, homokban öntött H8 karburátorok voltak, keményebb torziós rúddal és két kipufogóval rendelkeztek, és ezeket az autókat XK140 SE (az Egyesült Királyságban) és XK140 MC (Észak-Amerikában) név alatt forgalmazták. 1956-ban a XK140 lett az első Jaguar sportkocsi, melyet automata sebességváltóval is szereltek.

Csakúgy, mint az XK120, küllős kerekekkel és a kettős kipufogóval is rendelhető volt. A legtöbb Egyesült Államokba importált autóra a vevők küllős kerekeket kértek. A normál lemez kerekekkel szerelt autókon takaró lemezek voltak a hátsó sárvédő szoknya alatt.

A gyárból eredetileg vagy 6,00 × 16 inch diagonál gumikkal vagy a választható 185VR16 Pirelli Cinturato CA67 radiális gumikkal gördültek ki 16 × 5K½ tömör kerekeken vagy 16 × 5K (opciós felszerelés) küllős kerekeken.

Főtámogató

Wallis Automotive Europe

Boros CNC

Támogatóink

Agárdi Klasszikautó Kft.

Autofocus Gallery

Aligvárom Webáruház

E-press Nyomda

FER-VILL Kft.

jagland.hu

M és M Kft.

MOZAIK

Pagát Gold Zrt.

Terjék Esküvői Autók

Softholding Kft.

Softholding Audit Könyvelő és Adótanácsadó Kft.

Szalai és Fia Autójavító

TRAVERATA

Weineroptika

Visnyó Vendégház

Partnereink

Autofocus Gallery

Nemsemmi.hu webáruház

Pagát Gold Zrt.

Softholding Kft.

Tarziciusz Autós Iskola

Tepyart Airbrush Kft.

Wallis Automotive Europe

CÍMÜNK

1037 Budapest Kanász utca 13.

Adószám: 18160965-1-41

E-mail:

Copyright © 2016-2024 Kabai József